Saturday, March 22, 2014

Kekasihku.

Awan..
Adakah kau selimuti kekasihku
Aku merindukannya..
Sudah lama dia menghilang
Lelah ku jejaki tak sekalipun aku mendengar teriakannya
Di telingga kecilku...
Hutan..
Adakah akar belukarmu melilit tubuh kekasihku
Sehingga ia lumpuh tak bersuara
Tak tersenyum dan hilang tawanya di mata dunia..
Aku ingin dia disini tertawa bersamaku....
Bulan...
Adakah kau sengaja meredupkan cahayamu
Sehingga tak tampak senyumnya untukku
Seakan bayangnya hilang detelan megahnya kota ini...
Laut...
Adakah kekasihku tertelan gelombangmu
Tolong bebaskan dia,katakan aku datang untuknya
Aku tak bisa lalui hari tanpanya...
Matahari...
Adakah di karenakan mendung
Engkau terlambat menyinari kekasihku
 Sehingga ia lelap tidur dalam hebusan angin yang menjanjikan kesakitan
Tolong hangatkan dia
Aku tak mampu melihat ia terlena sakit dan tak berdaya...
Hujan..
Adakah kekasihku tertidur saat engkau turun..
Tolong bangunkan dia
Aku ingin menayakan sesuatu
Kenapa dia pergi saat aku menantinya disini ...



By:F.N (medan 15 januari 2014) to astria febricha vydal

No comments:

Post a Comment