Tuesday, March 17, 2015

Ini kisahku "MENTA"

MENTA boleh ku ceritakan geloraku
Dia manis sepertimu
Terhuyung insan menikmatinya

Aku sudah terperangkap dalam geloraku
Lemas tak berdaya,linglung tak berjiwa lagi
Jadi aku akan pasrah pada goresan
Yang meraup sejuta rasa gelora ini

Ini kisahku MENTA..
Tak berarti tapi nikmat dahagaku meraskannya
Jangan artikan lagi
Kau akan pusing dengan nalar geloraku

Hilang samudra diracun gelora rasa
Tak daya ku ucapkan padamu MENTA
Sisipkan ucap kasihan padaku
Jangan tertawa terkekeh atas kehanyutanku

Malang nian aku di landa gelora rasa
Siapa yang akan membawaku ke bibir khayal
Biar tersadar dari gelora manis yang memusingkan
Bersambung dengan manis khayalmu MENTA

Aku nikmati saja atau kubuang gelora itu ke kerak lautan
Kucicipi atau kuteguk rasanya terdengar sama saja
Lalu di mana pilihan kemenanganku??
Atau sudah pertanda aku akan kalah di hanyut gelora yang beracun??




-FdL

No comments:

Post a Comment